Roskilde Sejlklubs Match Race Center startede i 2000 og er blevet til på baggrund af stigende interesse for denne intensive og spændende måde at sejle kapsejlads på.

Da Jesper Bank vandt OL guld i 2000 i Australien blev interessen øget for sporten, ligesom den meget prestigefyldte Americas Cup følges af sejlglade mennesker verden over. Dansk Sejlunion har derfor stor fokus på sporten og senest er match race for kvinder kommet tilbage på OL programmet for 2012.

Hensigten med Match Race Centeret er at tilbyde interesserede mulighed for at deltage aktivt uden at have stor viden om Match Race eller høje ambitioner om at dominere sporten. Men det er også centrets ambition at udbrede interessen for at sejle Match Race i Roskilde. Vi afholder derfor også et par stævner i løbet af en sæson, hvor vi inviterer sejlere fra ind- og udland til at konkurrere mod os.

Det koster 1804,- om året (2013 pris) at sejle i Match Race Centret. Herudover kræves dog, at du er gyldigt medlem af Roskilde Sejlklub.

Vi tilbyder dig/jer en gratis prøvetur i en af vore både og giver en smagsprøve på, hvad vores center kan tilbyde.

Hold i dag