Klubkajakker

Bookning

Når man er med i klubkajakordningen, kan man, foruden kajak, låne pagaj, padlefloat, håndpumpe, spraydeck og reservepagaj. Svømmevest skal man selv have.
Bookning af en kajak foregår via hjemmeside (se fanen: Bookning af klubkajakker).

Vilkår

For at være med i klubkajak-ordningen kræves der, at man er frigivet roer og at man er medlem af Roskilde Sejlklub.

At være frigivet roer er, at man har IPP2-bevis (EPP2) eller tilsvarende.

Historie

På opfordring fra flere af sejlklubbens medlemmer blev der d. 19. november 2006 nedsat et udvalg, der skulle se, om det kunne lade sig gøre at oprette en afdeling for medlemmer, der ikke selv var ejer af en kajak.

Udvalget bestod af Birgitte Larsen, Grith Ejstrup og Poul Erik Abrahamsen.

Torsdag d. 9. februar 2007 blev startskuddet for igangsættelse af klubkajak afdelingen, og d. 12 marts 2007 blev projektet introduceret for de interesserede, og d. 3. maj blev kajakkerne taget i brug.

Hold i dag